Recensies

‘Gids in schatkamer van Bach’
‘Hoe mooi kronkelen de hobo’s om elkaar heen om zich uiteindelijk te verenigen met de stem in een eendrachtige cadans. Of neem de zonnige aria Kommt ihr angefocht’nen Sünder. Licht verheft de alt zich boven de betoverende begeleiding van fluit en strijkers...’
‘Maarten Engeltjes zingt verrukkelijke Bach’
‘… Dezelfde aandacht voor details kenmerkte ‘Kommt, ihr angefocht’nen Sünder’, uit Bachs galante latere jaren. De musici deden met subtiele wisselingen in dynamiek en tempo nog een schepje bovenop de haast swingende ritmiek. Maar zonder de vederlichte charme van fluit en pizzicato spelende strijkers te doorbreken, gaf Engeltjes de woorden “ruft und schreit!” hun volle, volumineuze pond...’
‘An immensely gratifying concert’
‘... Back at Het Veld stage, I settled in for an immensely gratifying concert of Vivaldi and Handel by the countertenor Maarten Engeltjes with PRJCT Amsterdam, the ensemble he founded. Engeltjes’s beautiful voice has a glistening, silvery quality, with an unexpectedly powerful low register...’
‘Indrukwekkende optredens op het vergeelde gras van Wonderfeel’
‘De countertenor Maarten Engeltjes zingt er aria’s van Monteverdi, Händel, Purcell en Dowland met zijn nieuwe ensemble PRJCT Amsterdam. Met zijn eigen ‘band’ lijkt zijn stem bevrijd uit eigenzinnige harnassen van barokdirigenten. Hij durft te vertragen tot bijna stilstand en boetseert vloeiende fluistertonen...’
‘Levenslustige Stabat Mater van Pergolesi’
‘… Maarten Engeltjes is de gedroomde vertolker van deze muziek. Licht, wendbaar zingt hij de coloraturen. Ongelofelijk intiem en adembenemend mooi is zijn pianissimo. Hij voegt zijn stem in de kleur van het ensemble, dat klinkt als omfloerste trommeltjes in datzelfde pianissimo...’
'Een schoonheid die de mens verzoent met het leven'
Godsdienst en klassieke muziek delen een kwijnend bestaan in de moderne samenleving. Zaterdagavond beloofde de nieuwe Theoloog des Vaderlands Claartje Kruijff „in oude woorden het nieuwe” te zullen zoeken. Woorden van gelijke strekking kwamen een etmaal eerder uit de mond van countertenor Maarten Engeltjes. Met zijn ensemble PRJCT Amsterdam wil hij de drie eeuwen tussen de barok en het nu overbruggen. „Die muziek verhaalt over emoties die we ook in deze tijd ervaren en ondergaan.” Om dat voelbaar te maken, koppelt Engeltjes in zijn eerste eigen concertreeks het Stabat Mater (1736) van Pergolesi aan de roman Schaduwkind (2003) van P.F. Thomése.
Follow
...
Back

Uw winkelmand

0

Geen producten in je winkelmand.

Totaal
 0.00
Checkout
Empty

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!